Saturday, December 20, 2008

To Be Perfect, U Have to Become Nobody....

Saya ingin berkongsi satu kata-kata yang cukup bernas daripada salah seorang pensyarah kejuruteraan di UNITEN iaitu, "To Be Perfect, We Have to Become Nobody Because Nobody is Perfect"...

Saya cukup tertarik dengan ayat tersebut yang sangat dalam maknanya..mungkin bagi anda pengertiannya berbeza dengan saya tetapi, yang paling penting, kita boleh membentuk "From Nobody Become Somebody"....Ayat ini cukup bermakna bagi saya kerana saya bermula dari seorang yang tidak mempunyai apa-apa, pendek kata saya seorang yang 'nobody' dan walaupun tidak sempurna tetapi hari ini sekurang-kurangnya saya telah menjadi 'somebody' malah dalam bussiness card saya pun saya muatkan perkataan ini kerana saya menceburi bidang perniagaan yang sudah pastinya pelbagai cabaran serta pasang surut dalam berniaga merupakan satu adat..

Malah paling penting, saya ingin berkongsi, daripada perkataan inilah, dengan izin Allah, saya mula memberanikan diri mengubah hidup dan nasib saya dan alhamdulillah seawal usia 22 saya telah pun mendapat apa yang saya inginkan walaupun tidak semua, tetapi sesuatu yang saya tidak pernah terfikir sebelum ini.

Jadi, terpulang pada pendapat masing-masing untuk mentafsir ayat ini kerana perngertian yang berbeza akan membawa kesan yang berbeza dari segi psikologi dan mungkin anda ada pengertian yang lebih baik untuk dikongsikan...-arief farhan

No comments:

Post a Comment